بررسی ویژگی های تلویزیون های سونی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 6 آبان 1401
بازدید : 63
نویسنده : z.omi

در سال 2021 ما شاهد اولد های بسیار جاه طلبی از سونی با چیپ و نمایشگر جدید و به روز شده بودیم به خصوص مدل A90J که مدلی Master Series از پرچمدار های اولد سونی بود با پنل Evo جدید ال جی و همچنین بهره‌مندی از یک ورق اختصاصی شده آلومینیومی که وظیفه هیتسینک بودن یا خنک کردن پنل رو به عهده داشت تا با مصرف برق کمتر این پنل جدید و همچنین گرمای کمتر شاهد روشنایی و پرفورمنس بهتر در کنار ریسک کمتر سوختگی تصویر در پنل اولد این تلویزیون خاص باشیم؛

همچنین چیپ تصویر بسیار پیشرفته و جدید XR به علاوه بهره‌مندی از ورودی HDMI 2.1 با قابلیت نمایش 4K@120hz و سیستم صوتی بسیار قدرتمند این تلویزیون هم از مهم ترین مشخصه های A90J پرچمدار اولد های سونی در سال 2021 به حساب میان که البته این رو هم لازمه ذکر کنیم که اولد A90J لقب باکیفیت ترین و برترین تلویزیون سال 2021 رو هم به خودش اختصاص داده و در سایز های 55 و 65 و 83 اینچی که امضای پنل جدید Evo هست تولید و عرضه شده البته با قیمتی که ارزون نمیشه حسابش کرد.

 اولد A80J نیز در رده بندی سبک تر و با قیمتی ملایم تر و بدون بهره‌مندی از پنل Evo و همچنین هیتسینک جدید و بدون لقب Master Series هم دیدیم که به تنهایی باز هم حریف پرچمدار های اولد دیگر برند ها بود.

پیشینیه تلویزیون های سامسونگ وسونی

سامسونگ یکی از تولید کننده های کره جنوبی است که به عنوان بزرگترین تولید کننده تلویزیون در سراسر جهان شناخته می شود؛ بعد از این برند می توان گفت که برندهای ال جی و سونی قرار دارند. هر دوی این برندها تلویزیون های خود را به بازار جهانی و به خصوص انگلیس و ایالات متحده صادر می کنند، با این وجود در ایران نیز می توان از محصولات این برندها استفاده کرد.

سونی شرکتی ژاپنی است که در زمینه‌های مختلفی از جمله «لوازم الکتریکی»، «تجهیزات سرگرمی» و «لوازم خانگی برقی» فعالیت می‌کند و با توجه به تجربه زیادی که در این حوزه‌ها دارد، تبدیل به برندی قدرتمند و معتبر شده. اوج کار این شرکت در سال ۲۰۰۵ با ساخت اولین تلویزیون LED بود؛ سونی در بهترین زمان ممکن دست به شکوفایی و اثبات قدرت خود زد و موفق شد تحولی بزرگ در صنعت ساخت تلویزیون رقم بزند.

دیزاین ظاهری تلویزیون های سونی و سامسونگ

طراحی یکی از مهم ترین گزینه هایی است که میتواند تاثیر مستقیم را بر روی انتخاب کاربر داشته باشد. طراحی تلویزیون هر قدر زیبا تر باشد، قطعا لذت تماشای تلویزیون نیز برای بیننده از جذابیت بالاتری برخوردار خواهد بود. علاوه براین تلویزیون هایی که از طراحی زیبا تر و جذاب تری برخوردار هستند نیز تاثیر بیشتری را بر دکوراسیون و سیمای خانه خواهند گذاشت.

در تلویزیون های سونی و سامسونگ نیز شاهد طراحی های چشم نواز و کاربر پسند هستیم که میتواند برای هر محیط و مکانی افزونه ای مناسب و ایده آل باشند. در بخش طراحی میتوان تلویزیون های سونی را برتر از تلویزیون های سامسونگ دانست. چرا که در بیشتر مدل های ارائه شده از شرکت سونی شاهد ظرافت کاری و طراحی و استایل های جذاب تری به نسبت تلویزیون های سامسونگ هستیم.

جنس قطعاتی که در تلویزیون های سونی استفاده می شود معمولاخیلی محکم‌تر و بیشترشان فلز هستند و مقاومت خیلی بیشتری نسبت به تلویزیون‌های سامسونگ دارند و یکی از دلایلی که تلویزیون های سونی خیلی گران تر از تلویزیون های سامسونگ هستند بخاطر همین جنس قطعات هست.

در ساخت تلویزیون سامسونگ بیشتر از پلاستیک استفاده می شود مگر اینکه مدل خاص و پرچم‌دار باشد و از فلز در طراحی و دیزاینش مثلا پایه تلویزیون استفاده شده باشد یا در فریم دور تلویزیون از فلز استفاده شده باشد. ولی در کل از لحاظ قطعات و طراحی تلویزیون‌های سونی خیلی بهتر نسبت به تلویزیون‌های سامسونگ هم از لحاظ ظرافت و هم از لحاظ جنس قطعات عمل کرده اند.به نوعی در طراحی و ساخت ، تلویزیون‌های سونی یک سر و گردن از تلویزیونهای سامسونگ بالاتر هستند.

 

تلویزیون سونی

 

بررسی کیفیت تصویر تلویزیون های سونی و سامسونگ

کیفیت تصویر در اکثر تلویزیون ها در این سالها در حد 4k بوده که حقیقتاً کیفیت عالی برای تلویزیون به شمار می آید که کاری می کند شما تصویری که در اختیار دارید کاملاً شفاف و با رزولوشن بالا باشد که حداقل 8 میلیون پیکسل در آن ها به کار رفته است. این مورد در بیشتر مدل های تلویزیون سونی و سامسونگ ثابت است. اما در مدل های مثل اولدهای پیشرفته سونی تا حد 8k بالا می رود یا در نئوکیو اولدهای رده بالا.

اما باید گفت وضوح تصویر در سونی روشن تر بوده و شفاف تر می باشد. در هر دو مدل قابلیت هایی برای کیفیت بهتر تصویر وجود دارد که کاری می کند تصویری که دارید از کنتراست بالاتری برخوردارد باشد. مثل استفاده از محدوده دینامیکی HDR که در هر مدلی استفاده از یک سری نسخه آن مجاز می باشد یا استفاده از دامنه رنگی گسترده که طیف رنگی گسترده ای را در اختیارتان قرار می دهد.

 

بررسی کیفیت صدا در تلویزیون های سونی و سامسونگ

کیفیت صوتی یکی از مولفه هایی است که کمتر مورد توجه کاربران قرار می گیرد چرا که مشتریان درهنگام خرید تلویزیون توجه بیشتر خود معطوف طراحی و کیفیت تصویر تلویزیون ساخته اند. سیستم صوتی تلویزیون در کنار طراحی و کیفیت تصویر، از مهم ترین ویژگی های یک تلویزیون به حساب می آید که میتواند تجربه و سطح تماشای بیننده را از تماشای محتوا به سطح بالاتری ببرد.

در کل از لحاظ صدا تلویزیون‌های سونی نسبت به سامسونگ بهتر عمل کردند برای مثال در مدل X9500H سونی دوتا بلندگو در زیر تلویزیون قرار گرفته است و دو تا بلندگو سمت بالا و در لبه‌های تلویزیون کار شده است که قدرت صدای مربوط به این تلویزیون را خیلی بالاتر برده و یک صدای همه جانبه را در فضا پخش می کند که یک حس حضور در فضا را به کاربر منتقل می کند.

ولی در تلویزیون‌های سامسونگ نسبت به سونی کمی در بخش صوتی ضعیف تر کار شده است اما در عوض ویژگی‌های خوبی از لحاظ صوتی بهش اضافه شده مثل قابلیت دالبی اتموس که روی بعضی مدل‌های تلویزیون سامسونگ هم لحاظ شده است ولی در کل تلویزیون های سونی از لحاظ کیفیت صدا نسبت به تلویزیون های سامسونگ بهتر عمل کرده اند.

معرفی بهترین تلویزیون های سونی

  • تلویزیون سونی مدل Z9K
  • تلویزیون سونی مدل A95K
  • تلویزیون سونی مدل A90K
  •  تلویزیون سونی مدل A80K
  •  تلویزیون سونی مدل X95K
  • تلویزیون سونی مدل X90K
  •  تلویزیون سونی مدل X80K

 

معرفی بهترین تلویزیون های سامسونگ

  • تلویزیون سامسونگ مدل QN90A
  • تلویزیون سامسونگ مدل QN85A
  • تلویزیون سامسونگ مدل QN700A
  • تلویزیون سامسونگ مدل Q90T
  • تلویزیون سامسونگ مدل Q80A
  • تلویزیون سامسونگ مدل Q77A
  • تلویزیون سامسونگ مدل Q700T

 

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مقالات مفید و کاربردی و آدرس abcdez.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com